Adam Pawlak finalistą Wojewódzkiego Konkursu Języka Polskiego
W ubiegłą sobotę, 21 stycznia 2017 r., Adam Pawlak, uczeń klasy II B, uczestniczył w Poznaniu już w ostatnim etapie WKJP. Pisząc esej poświęcony nauce i nauczaniu, wywalczył sobie zaszczytny tytuł finalisty konkursu.
W wypracowaniu uczeń musiał odwołać się do wszystkich utworów, które były przewidziane w regulaminie konkursu. Na zrealizowanie zadania miał 120 minut. Przygotowane zostały następujące tematy:
- Clement Mathieu i John Keating- różni, lecz przecież tak podobni- charakterystyka porównawcza postaci.
- Napisz rozprawkę: Czy Adama Mickiewicza można nazwać uczniem Dantego? Argumentując stanowisko, uwzględnij przedstawione w Dziadach cz. II i w Boskiej komedii wizję zaświatów. Zwróć uwagę na poruszony w utworach problem winy i kary.
- Marni nauczyciele pozbawieni są nie tylko powołania, brakuje im też… Rozwiń temat w rozprawce. Omów w niej pojawiający się w literaturze i filmie motyw antymistrza.
- Celem edukacji powinno być uczenie, jak myśleć, a nie co myśleć. Rozwiń tę myśl w formie eseju. W swojej pracy odwołaj się do powieści J. Gaardera oraz innych dzieł przewidzianych w regulaminie konkursu.
Wcześniej zwycięsko przeszedł etap szkolny i etap rejonowy tegoż konkursu. Adamowi należy się ogromna pochwała za wytrwałość i pasję, z jaką podchodził do każdego z wyzwań czytelniczych konkursu.
Nauczyciel: Aneta Kołodziejczyk-Trawińska